top of page

פיגום מדרגות אלומיניום: כל מה שצריך לדעת

פיגומים הם כלי עזר ותיק ומוכר בתחום הבנייה והשיפוצים, ואין איש מקצוע בתחום שלא עבד עם פיגומים מסוג כלשהו: זהו דבר שתוכלו למצוא בכל אתר בנייה, מכל סוג. אבל העובדה שמדובר במשהו נפוץ ובעל ותק רב לא אומרת שאין חידושים בתחום הפיגומים. הכירו את אחד הפיתוחים החדשניים ביותר בתחום הבנייה, שעושה מהפך בשיטות העבודה שהכרתם עד כה: פיגום מדרגות, הנקרא לפעמים גם מגדל מדרגות. במאמר זה נסביר בדיוק מהו פיגום המדרגות, מהם היתרונות שלו, מתי כדאי להשתמש בו ואיך אפשר לעשות זאת בצורה הנכונה ביותר.


פיגום מדרגות אלומיניום
פיגום מדרגות אלומיניום

מהו פיגום מדרגות?

פיגום או מגדל מדרגות הוא סוג של פיגום, אשר בתוכו משולבות מדרגות, כאשר על כל אחת מאותן מדרגות ניתן לבצע את עבודות הבנייה הנדרשות. ככך, פיגום המדרגות מאפשר ירידה ועלייה קלות ומהירות במגוון תנאי שטח, ולכן משמש גם להעברה של חומרים וציוד בצורה בטיחותית ונוחה. למעשה, לא רק בתעשיית הבנייה עושים שימוש בפיגומי מדרגות, אלא גם במפעלים, מחסנים, נמלים ועוד.


מה היתרונות של פיגום מדרגות אלומיניום

בנוסף ליתרונות הברורים של עלייה לגובה וירידה לעומק בצורה נוחה ומהירה, לפיגום המדרגות מספר יתרונות נוספים. ראשית, מדובר בפיגום שנחשב בטיחותי מאוד לעבודה, מה שאי אפשר להפריז בחשיבותו כאשר מדובר בגובה או בעומק גדולים. שנית, ובהמשך לכך, פיגומי מדרגות יכולים להגיע לגובה של עד כ-12 מטרים, וכמובן שהם מאפשרים עבודה בכל שלב בתוך הטווח הזה – אם תרצו לבצע עבודה בגובה 2 מטרים, 6 מטרים או 8 מטרים, תוכלו לעשות זאת דרך שימוש בפיגום אחד בלבד. חשוב גם לציין שהמבנה של פיגום המדרגות מאפשר הרכבה ופירוק קלים ומהירים.

בנוסף, כאשר אתם עובדים עם פיגומי מדרגות העשויים מאלומיניום, תוכלו להנות ממספר יתרונות נוספים הקשורים בחומר האלומיניום. מדובר בחומר קל יחסית, ולכן הפיגום לא יהיה כבד לנשיאה, אך זהו עדיין חומר יציב ובטיחותי שמועדף על ידי רוב בעלי המקצוע בתחום, שכמובן יכול גם לשאת במשקלים כבדים. גם העמידות של האלומיניום תפתיע אתכם: כל פיגום שעשוי מאלומיניום יכול לעמוד בכל תנאי מזג האוויר ללא כל פגע, מה שהופך אותו למושלם עבור תנאי חוץ, גם אם מזג האוויר אינו פשוט.



איזה עבודות מומלץ לבצע עם פיגומי מדרגות

מטבעם, פיגומי מדרגות מתאימים ביותר לביצוע עבודות בגובה או בעומק רב, שכן היתרון הבולט שלהם הוא תנועה חופשית ונוחה במעלה ובמורד הפיגום. לכן, בפיגום זה נעשה שימוש בעיקר באתרי בנייה המכילים בורות, אתרים המצריכים כניסה נפרדת לכל קומה, עבודות בפירי מעליות, וכמובן גם באתרי בנייה "רגילים" אשר פשוט מצריכים עבודה בגובה.


אין ספק שלפיגומי מדרגות מאלומיניום יש יתרונות רבים, ולכן הם הפכו לפתרון המועדף על מנהלי בנייה רבים עבור ביצוע הפרויקטים שלכם. למרות שמדובר בפיגום בטיחותי ועמיד, ולמרות שהוא יכול לשאת במשקל רב, עדיין חשוב לעבוד עם פיגום זה כמו עם כל פיגום אחר – כלומר לדאוג לשמור על כל כללי הבטיחות, להעסיק מנהל עבודה שיפקח על ביצועיהם של העובדים, וכמובן לדאוג לפיגומים העומדים בכל תווי התקן הנדרשים על פי חוק. כדי לעשות זאת, מומלץ למצוא ספק פיגומים מורשה, אמין ומקצועי, אשר יוכל להציג בפניכם את כל האישורים הנדרשים וללוות אתכם בכל שלב בתהליך רכישת או השכרת פיגום המדרגות.


אם גם אתם מעוניינים לעשות שימוש בפיגום מדרגות אלומיניום לעבודת הבנייה הבאה שלכם, ואתם מחפשים ספק פיגומים איכותי, אמין וכמובן מורשה, שיוכל לסייע לכם בכל שלב של הדרך, אתם במקום הנכון. אצלנו בנתנאל פיגומים תוכלו להנות מליווי אישי ומתחשב מהטלפון הראשון: אנו נעניק לכם ייעוץ מקצועי ונתאים עבורכם בדיוק את סוג הפיגום שאתם צריכים כדי לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר. בהתאם לכך, תקבלו מאיתנו הצעת מחיר משתלמת עבור השכרת או קניית הפיגום הנדרש. כמובן שתוכלו למצוא אצלנו גם את כל התוספות והשדרוגים הנדרשים, כך שלא יחסר לכם דבר על מנת לבצע את הפרויקט הבא שלכם על הצד הטוב ביותר. עדיין לא בטוחים איזה פיגום הוא הנכון עבורכם? רוצים לשמוע עוד על פיגומי מדרגות? צרו איתנו קשר ואנו נעמוד לרשותכם בכל שאלה ובקשה.

bottom of page