top of page

כל מה שצריך לדעת על פיגום זקפים

עבור מי שרק נכנס לתחום הפיגומים, הסוגים והשמות השונים יכולים להיות רבים ומסובכים – פיגום עצמאי, פיגום נייד, פיגום מדרגות ופיגום זקפים. למה צריך כל כך הרבה סוגים ומה בכלל ההבדל? בתור תעשייה שהולכת ומתפתחת בארץ ובעולם, ענף הבנייה שואף לשפר את חוויית העובדים בו ללא הפסקה, בין אם מדובר בזמני עבודה שהולכים ומתקצרים הודות לפיתוחים טכנולוגיים, סביבת עבודה בטיחותית ומוקפדת יותר, וכמובן מכשירים ושיטות משופרים ויעילים יותר. לכן נוצרים עוד ועוד סוגי פיגומים שונים, כאשר לכל אחד יתרונות וחסרונות מסוגים שונים.

המטרה שלנו במאמר זה היא להסביר לכם על פיגום מוכר בתחום הבנייה והשיפוצים: פיגום זקפים. מדובר באחד מסוגי הפיגומים הנפוצים ביותר, שעושים בו שימוש לא רק בתחום הבנייה אלא גם בתחום ההנדסה, הכרייה והחציבה, ועוד. פיגום זה נקרא גם פיגום זקוף, או ישר, בגלל צורתו.




מה זה בכלל פיגום זקפים?

פיגום זקפים מורכב משני עמודים זקופים (או משני "זקפים", ומכאן שמו) אשר מחוברים יחד במשטח אופקי, כמו קרשים או לוחות. החיבור נעשה בעזרת ברגים ואמצעי אבטחה נוספים. פיגום זה לעיתים קרובות יעניק תמיכה לחלקם החיצוני של המבנים עליהם מתבצעת העבודה.


מי יכול להקים פיגום זקפים

בניגוד לסוגי פיגומים אחרים, פיגום זקפים מצריך הרכבה יותר "ידנית", ושימוש ביותר רכיבים ואביזרים כדי להבטיח התקנה בטוחה. לכן, רק מתקין מקצועי ובעל ניסיון יועסק על ידי חברות הבנייה, כדי להבטיח הנאה מכל היתרונות הרבים של פיגום הזקפים, ללא סיכונים בטיחותיים מיותרים. חשוב להקפיד על הרכבה של בעל מקצוע מיומן בלבד, שכן תהליך ההרכבה הוא מסובך וכולל מספר רב של שלבים: קרקע מהודקת ומיושרת, מדידות מדויקות של גדלים ומרחקים בין חלקי הפיגום, קיבוע וחיבור הזקפים והלוחות האופקיים, ועיגון יציב וחזק אל המבנה עצמו.


היתרונות של פיגום זקפים

אם התקנתו של פיגום הזקפים כל כך מסובכת, למה בכלל משתמשים בו? התשובה היא שכאשר משווים את כוחות הנשיאה של הפיגומים השונים, לפיגום הזקפים אין תחרות. הפיגום הזה יכול לאפשר עבודה מסיבית ולעמוד בעומסי כובד שתחתיהם פיגומים מסוגים אחרים לא יחזיקו מעמד. כתוצאה מכך, פיגומים כאלה מאפשרים עבודה יעילה ומהירה יותר, וכאשר הם מורכבים נכונה – הם גם נחשבים לבטיחותיים יותר, עמידים יותר ויציבים יותר, ומפחיתים את הסיכון לתאונות עבודה ונפילות.


פיגום זקפים – מתי ואיפה משתמשים?

למרות שתוכלו למצוא פיגומי זקפים כמעט בכל אתר בנייה (גם בעבודות פנים וגם בעבודות חוץ), תוכלו למצוא אותם גם בתעשיות רבות ונוספות: חציבה וכרייה, מפעלים ובתי חרושת, ייצור ותחזוק חשמל ועוד. ככלל, בכל מקום הדורש הרמה לגובה של חומרים רבים וכבדים, כנראה שייעשה שימוש בפיגום זקפים. בנוסף לכך, אם בתחום מסוים קיימות הגבלות על שימוש בסולמות או שנדרשת יכולת לראות למרחק מנקודה גבוהה – גם לכך פיגום זקפים יכול לתת מענה.


לסיכום, למרות שפיגום זקפים הוא אולי לא הפיגום הכי קל להרכבה ולהקמה, בהחלט מדובר בפיגום בעל יתרונות רבים שהופכים אותו לאחת הבחירות המועדפות על בעלי המקצוע בתחום הבנייה, במיוחד אם מדובר בפרויקט הדורש נשיאת משקלים כבדים במיוחד. אם גם אתם עומדים בפני פרויקט כזה, יכול מאוד להיות שפיגום זקפים הוא הפתרון האולטימטיבי עבורכם. כאשר אתם רוכשים או משכירים פיגום זקפים, כמו גם כל פיגום אחר, יש לוודא שאתם בוחרים בפיגומים אשר עומדים בתו התקן, וכמו כן, חשוב לבדוק שספק הפיגומים שלכם הוא ספק מורשה שמחזיק בכל האישורים. אחרי הכל, הבטיחות שלכם ושל העובדים שלכם חשובה יותר מהכל, ולכן אסור בתכלית האיסור להתפשר או לוותר על קבלת האישורים ועמידה בכל התקנים הנדרשים.


אם אתם מחפשים ספק פיגומים מורשה, שאצלו תוכלו למצוא פיגומים להשכרה ולמכירה מהאיכות הגבוהה ביותר, הגעתם למקום הנכון. אצלנו בנתנאל פיגומים תוכלו להנות ממחירי השכרה ומכירה הוגנים ומשתלמים, משירות אדיב ומנוסה, ומייעוץ מקצועי בכל הקשור לפיגומים, שימוש בהם, הרכבה והובלה. לא בטוחים שפיגום זקפים הוא האפשרות הכי טובה עבורכם? רוצים לבדוק אופציות נוספות, ולהשוות מחירים בין הסוגים השונים? צרו איתנו קשר עוד היום ואנו נתאים לכם את הדגם שאותו אתם צריכים, ונענה לכם על כל שאלה ובקשה.


bottom of page