top of page

איך בוחרים נכון פיגומים?

בעת עבודות תחזוקה, שיפוץ ובנייה הנערכות בחלקיו החיצוניים של המבנה, הרי שבטיחותם של העובדים ויכולת לנוע בחופשיות וכן לשנע ציוד היא קריטית למען יצירת סביבת עבודה בטוחה, יעילה ושפועלת באופן חלק וללא כל בעיה.

מערכת הפיגומים שאנו בוחרים היא איננה עניין של מה בכך, וחשוב לשים את הדגש על בחירתו של פיגום אשר יתאים את צרכי הפרויקט, וכן פיגום או אף מערכת פיגומים איכותיים, אשר יקנו לכם את השקט הנפשי והידיעה כי אכן הפרויקט יתנהל כהלכה וכסדרו.

גם בפרויקטים בעלי מספר קומות נמוכות, יעדיפו העובדים וכן מנהלי העבודה והיזמים, להתנהל עם פיגומים מאשר סולמות, שכן הם מספקים יציבות רבה ומתאפיינים באמצעי בטיחות שונים אשר יכולים לסייע רבות לפועלים.

להלן נציג מספר פרמטרים שמומלץ לקחת בחשבון בעת בחירת הפיגומים עבור פרויקט הבנייה / השיפוץ או התחזוקה.


בטיחות הפיגומים

אמנם מדובר בציוד המצריך הוצאה בלתי מבוטלת, אך בבטיחות כמו שבבטיחות, אין מקום לחסוך על חייהם ובריאותם של העובדים.

פיגומים מגיעים ממגוון רחב של חומרי גלם שונים, כאשר פיגומי אלומיניום נחשבים כיום ליציבים ובעלי מערכת אמינה ובטיחותית במיוחד.

גם אם אתם רוצים לבחור בפיגומים אשר עשויים מחומרי גלם כבדים יותר וקלאסיים יותר, הרי שחובה עליכם לוודא כי אתם אכן רוכשים פיגומים המוכרים על-ידי התקן הישראלי ושעומדים בתקנים הנדרשים והמחמירים ביותר.


סוג העבודה המיועדת

אם נשים לרגע בצד את הנושא התקציבי, הרי שכל פיגום ופיגום מביא עמו מחיר אחר, אך גם מענה לצורך אחר.

חשוב להתייעץ עם איש מקצוע המתמחה בפיגומים אשר יידע כיצד להתאים את הפיגום אל מאפייני הפרויקט. לא דומה פיגום הנדרש עבור בית פרטי, אל מול פיגומים הנדרשים עבור בניין משותף מרובה קומות. מדובר במערכת פיגומים שונה, מספר קומות של פיגומים, משקל אחר וחישובים נוספים המצטרפים אל תוך מלאכת המחשבת הנדרשת עבור יצירת משטח עבודה קומתי נכון ובטוח עבור העובדים.


אופי הציוד בו ייעשה שימוש בפיגום

הציוד בו אתם עתידים להשתמש עבור הפיגום ישפיע באופן ניכר על החלטה לבחור בסוג פיגומים כזה או אחר.

וודאי שלא דומה פיגום אשר עמוד לשאת עליו את העובדים בלבד לצד כלי עבודה חשמליים נלווים או כלים הנדרשים לצביעת חזיתות המבנה, אל מול פיגומים העתידים לשאת עליהם ציוד כבד הרבה יותר הנדרש מטעמים כאלו ואחרים.

משקל רב שכזה, מוכרח להילקח בחשבון בעת החישובים השונים הנערכים על-ידי החברה המספקת את הפיגומים, וזאת כדי להבטיח עבור בית העסק את המענה הנכון ביותר, הבטיחותי ביותר והנוח ביותר לשינוע הציוד הנדרש בין הקומות השונות של המבנה.


התייעצו עמנו בכל שאלה

בחיפושכם אחר פיגומים עבור פרויקט הבנייה המיועד, אנו נשמח לעמוד לשירותכם. פנו אלינו טלפונית או השאירו פניה, ונציגינו ישובו אליכם בהקדם האפשרי.

bottom of page