top of page

בנייה ירוקה יתרונות

מי שלא מכיר את המושג, בנייה ירוקה הוא מושג חדש בענף הבניה והנדלן, המתייחס לאופן בו אפשר, החל משלב התכנון ועד לשלבי היישום של הפרויקט, לבנות כל מבנה, תוך חשיבה על החיסכון העתידי של הדיירים באנרגיה. זה אולי נשמע מורכב ולא בהיכרח רלוונטי לחיים עצמם, אבל האמת היא כי אנחנו רואים דוגמאות לכך בכל מקום כמעט. שימוש באנרגיה שאינה באה מהטבע, יכול להיות שימוש מופרז בחשמל, דרך הפעלה של אמצעים לקירור או חימום המבנה, דרך הדלקה של נורות חשמל וכן הלאה. בעקבות שינויי האקלים והעליה במודעות של החברה הכללית לנושא, בשילוב תקנות חדשות של משרד השיכון, אנחנו רואים איך תחום הבנייה הולך ומתיישר על פי הקו הסובר כי יש לעשות את הדרוש על מנת שניצול האנרגיה הטבעית ייעשה בצורה הטובה ביותר בהמשך. במאמר הבא נדבר על הדרכים השונות בהן ניתן ליישם את הטכניקות החדשות בתחום וכמובן, נדבר על בדיקות קרינה ועל המשמעויות שלהן. מתחילים עכשיו.

על היתרונות של השימוש בטכניקות החדשות בתחום

אמנם, דיברנו על כך בקצרה, אבל לא פירטנו בהרחבה כיצד בנייה ירוקה יכולה להשפיע על החיים של כל אחד מאיתנו. רק לשם ההמחשה, אנחנו רוצים להציג בפניכם בניין משרדים גבוה, עמוס חלונות הצופים למיקום בו השמש עולה בשעות הצהריים, בשעות החמות ביותר. אתם לא צריכים להיות מדענים דגולים כדי להבין, כי הבניין הזה יתחמם מהר יותר, מאשר בניין אשר חלונותיו פונים לצד בו השמש שוקעת בכל ערב. זו כמובן דוגמא אחת. אנחנו יכולים לבחור לפתוח פתחים ייעודיים דרכם תיכנס רוח קלה של ערב, כל עוד נשכיל לפתוח אותם בנקודות הנכונות בבניין, כדי להוריד את השימוש העתידי במזגן וכן הלאה. כלומר, אנחנו יכולים לעשות כל כך הרבה פעולות פשוטות אשר יביאו גם לשימוש באנרגיה טבעית, משב רוח או קרני שמש, כדי להוריד בצריכה של חשמל מזהם. כך נשמור על הסביבה שלנו לאורך הזמן. בנוסף, הרי שיש בכך תועלת גם במישור הכלכלי. שימוש נמוך בחשמל, מתבטא איך לא, גם בחשבון החשמל של הדיירים בסוף החודש.

כמה מילים על הבדיקות הדרושות לפני היציאה לדרך

כמובן, כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל הטמון בשטח ולהביא למיקסום האיכויות של טכניקות הבנייה הירוקה, אנחנו צריכים לבצע בדיקות בשטח, כדי להכיר אותו יותר טוב ולדעת איך לתכנן ולבנות את הנכס בצורה הטובה והמקצועית ביותר. בין היתר, נבצע סקר קרקע מדוקדק, כדי להכיר את השטח ולהבין איך לבנות את הנכס בצורה נכונה. בנוסף, חשוב לערוך גם בדיקות קרינה. הסיבה לכך היא שבדיקות מהסוג הזה יאפשרו לנו להבין איך לבנות את הנכס כך שקרינה מזיקה לא תיפגע לאורך זמן ביושבי הבית. בדרך כלל, הממצאים יעידו כי אין שום סכנה בבניה של הנכס. אבל, ישנם מקרים בהם ההמלצה היא לתכנן את הבית כך שחדר העבודה, העמוס מחשבים יימצא בפינה מסוימת בבית או שבנקודה בה יש עומס של קרינה מסוכנת, אפשר להקים מחסן, אבל לא להציב שם את חדר השינה של הילדים וכן הלאה.

תמיד כדאי לעבוד עם אנשי מקצוע מנוסים

אולי זה לא נראה כך, אבל ענף הבנייה משתנה לאורך השנים האחרונות, לאור הידע הרב שנאסף לאורך השנים. הטכנולוגיה, זו שמשפיעה על חיינו כמעט בכל תחום, מוצאת את מקומה גם לענף הבנייה. אם אתם רוצים לעשות הכל נכון ולנצל את תהליכי התכנון באופן הטוב ביותר, הכי חשוב זה לבחור באנשי מקצוע מיומנים ומנוסים לאורך כל הדרך.


בשיתוף: סיסטם מעבדות מתקדמות בע"מ

bottom of page